Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Fikapaus...

Av Tussegumman - 27 augusti 2007 15:22

i dag var det en kollega som bjöd på tårta!  Det blir lite mycket av den varan här på arbetet så det gäller att hålla igen. Samtidigt som vi satt där och åt smarrig tårta så började vi tala om att vi kanske skall börja på Friskis och svettis två gånger i veckan. Det är lättare om man är några stycken som så att man gör det till en roligt grej och fikar lite efteråt. Jag vet bara att jag måste göra något åt min vikt. Det går helt enkelt inte att skjuta på längre. Jag vill ha mina fina kläder som hänger i garderoben. För att komma i dessa behöver jag gå ner minst 10 kg. Min trivselvikt  blir när jag gått ned15 kg men då måste jag gå på hårdträning och diet.

 
 
kicki

kicki

27 augusti 2007 16:54

Ja då är det bara att sluta med tårtan då och kaffebrödet...stackare...ja fy hur man ser ut, man känner sig inte så och ser sig inte tjock, men det räcker med att få se ett kort då inser man att man är TJOCK...fy bubblan,,,jag åker till Spanien på fredag,,skulle verkligen behövt gå ner 10 kg till det..men det får bli vid ett annat tillfälle..
kramen på dej..kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

27 augusti 2007 18:31

Usch vad det är trist med vikt. Tänk om man bara kunde äta precis det man var sugen på hela tiden... det vore ju härligt!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
maria

maria

27 augusti 2007 18:35

Goddagens på sig! Vi är ett par stycken som har börjat kämpa här i bloggvärlden... Vi peppar varandra oxå... Jag som har en sällsynt sjukdom åkte oxå på en sällsynt biverkning på den antidepressiva medicinen... Läkaren valde den som anorektiker oftast vill ha pga att man tom kan gå ner lite i vikt av den...Hahaha, när jag väl kom upp i full dos så tog det bara en till två månader så hade jag ökat tio till femton kilon... Från strl 34 till 40/42... Jag började trappa av medicinen i somras och har varit utan den helt nu i ett par veckor så nu får jag köra hårt... Lite bittert att inte ens fått tugga till mig kilona själv på allehanda gott utan endast ett litet vitt piller, smaklöst med ett glas vatten...hehehe... Så nu är det promenader som gäller så fort jag står upp... Lycka till!!! Kram!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

27 augusti 2007 19:41

Det är svårt att hålla sig från allt gott. Fast jag ska ju inte klaga som har min vikt intakt. Men ändå.. jag tänker på att jag inte ska börja gå upp. För jag är så lat att jag inte skulle kunna banta. Ha det bra och en skön kväll!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
tussegumman

tussegumman

27 augusti 2007 22:31

Kicki: Det känns väldigt motigt att klara av det här. Jag måste gå ner av hälsoskäl också!Njut nu på din resa det är väl inte läge att göra något när du skall njuta och ha det skönt! Ha det gott/Kram Tussegumman
Helga: Ja det hade inte varit dumt! Tråkigt att man gott upp två storlekar. Ha det gott/Kram Tussegumman
Maria: Ja samma här de enda som hjälper är motion/Ha det gott/Kram Tussegumman
Nina på Johangården: Ja det krävs 110% motivation när man skall börja banta/Ha det gott Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussegumman - 27 oktober 2007 19:08

Jag har bytt blogg kära vänner! Det var för segt! Jag har ordnat så att alla kan göra inlägg! Välkommen till min nya blogg nedan/Kram Tussegumman    Tussegummans nya blogg på blogspot.com ...

Av Tussegumman - 26 oktober 2007 10:10

Vi har tagit en dag ledigt jag och mannen och skall bara vara! Den senaste tiden har varit så extremt intensiv så vi sa båda i mun på varandra att nu får det vara nog! Äta och gott och bara vara står på programmet idag! Jag önskar er alla mina vänner...

Av Tussegumman - 25 oktober 2007 10:12

Jag har inte skrivit på ett par dar nu det har varit så otroligt mycket på både dagar och kvällar. I kväll skall vi på info möte på 16-åringens nystartade gymnasium. Det är viktigt att vi går på den infon. Jag har många frågor den saken är klar.  Nu ...

Av Tussegumman - 20 oktober 2007 19:32

Vad vore livet utan blommor!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards