Alla inlägg under augusti 2007

Av Tussegumman - 11 augusti 2007 13:54

Vi skall till Ikea och köpa ett skrivbord till sonen som behöver ett mindre så att han får plats i sitt rum. Vi får försöka göra detså smärtfritt som möjligt gå in och titta på det vi skall ha och sedan gå! Tyvärr har jag mycket trista erfarenheter från Ikea ungefär som när man skall åka till Ullared. Man måste liksom lägga upp rutten att man fika vid speciellt tillfälle. Ullared kanske ändå är lite annorlunda det blir mer en heldagsutflykt. Ikea behöver inte bli så omfattande. Finns det någon som klarat av att gå till sådana här varuhus utan att få huvudvärk! Så fattas det saker. När vi köpte säng till sonen så fattades benen till sängen och skulle inte komma in förrän vecka 50 osv oftast en massa strul. Usch vad negativ jag låter nu men jag är kanske inte den händigaste att montera dessa saker monterar fel saker först osv. Vad jag fick reda på nu är att man kan beställa någon som kommer hem till en för att montera sakerna. Men det känns ju också onödigt! Det som drar är att det faktiskt är hyffsade priser... Fortsättning följer... 

Av Tussegumman - 10 augusti 2007 06:59

I dag ärdet äntligen fredag! Hela familjen älskar det här med fredagsmys på kvällen. Att laga en god mat och duka fint se någon bra film och bara mysa och stänga ute verkligheten en stund. När min son var liten så sa han ibland att vi skulle storhandla för en vecka och handla massa pyssel och sedan skulle vi bli insöade. Jag förstår hans känsla att få vara i sin egen lilla värld ett tag. Jag minns så tydligt den dagen som vi plötsligt fick gratis en hel dag då det stora snöovädret var i Göteborg för många år sedan då vi blev insnöade och vi blev uppmanade om att hålla oss hemma. Hur glada alla var och ställde upp för varann och hjälpte till att skotta fram våra bilar och uppfarten till våra hus! Hur tyst det var för att inga bilar kunde ta sig fram på gatorna! När grannarna spände på sig sina skidor och med tysthet gled i den glittrande snön! Plötsligt hade man fått något som är så viktigt TID en hel dag som inte var inplanerad som skänks från ovan.

Av Tussegumman - 9 augusti 2007 10:54

Vi har precis haft morgonmöte och jag hade en otroligt intensiv dag igår på jobbet. Jag har idag bakjouren det innebär att om personen som har jour är sjuk eller har för mycket då får den som har bakjour gå in. Så jag åkte på jouren idag också jag vet vad bakjour innebär men nu räcker det! Jag hade räknat med att kunna gå tidigare idag då varit så intensivt hela veckan! Vi lyckades ordna det med att en kollega tar de två sista timmarna så att jag kan gå! Det är verkligen tur att man ha bra kollegier! Så idag skall jag sluta 14.30 och ta vara på det fina vädret. Jag hade tänkt ta en promenad på avenyn och bara njuta! Glömma allt vad jobb heter en stund!

Ta hand om er och strunta i alla måsten! Världen går inte under för det! Ha det gott mina vänner! 

Av Tussegumman - 8 augusti 2007 10:16

Jag har precis haft morgonmöte och tagit min kopp kaffe och skall ha jouren i eftermiddag. Det är viktigt att man tar hand om sig och medveten om att man inte kan köra i hundra varje dag. Jag skall se över hösten igen med min man och så skall jag försöka strecka några dagar som jag kan ta ut som flextid. När det känns så här snävt måste vi ha andningshål. Då jag har varit sjukskriven för stress tidigare vill jag inte ens komma i närheten av vad jag befann mig då! Det är då man sätter värde på vad livet har att erbjuda och att människorna runt omkring en är det viktigaste. Vad som är viktigt är att man kan känna att man kan göra något viktigt när man kommer hem tillsammans med sin familj att inte allt blir vardag och arbeta, skola, sova osv. Denna vardagslunk mår jag inte bra av. Livet skall väl ha mer att erbjuda en bara att ha näsan ovanför vattenytan!! Jag önskar er en bra dag mina vänner och njut av livet för vi har bara ett.

Av Tussegumman - 7 augusti 2007 19:38

Helt slut efter en lång dag! Det har gått i ett sedan jag  satte mig på bussen kl 07.00 i morse. Jag kom hem 19.00 då jag gjorde ett ärende i stan innan. Det är detta när man knappt hinner att dra efter andan och så här bara efter två dagar! Jag måste på något sätt bromsa och sträcka i min kalender! Så här vill jag verkligen inte ha det! Vi talade hypotetiskt på jobbet om hur vi skulle göra om vi vann pengar och skulle bli självförsörjande. En del sa att de skulle säga upp sig på momangen en del skulle ta en paus och bara tänka  andra kunde inte tänka sig att sluta arbeta då den sociala biten är så viktig. När frågan kom till mig så sa jag att jag skulle vilja ha ett friår och fundera på vad jag egentligen vill. Jag tillhör dom som sökte friår men som inte fick då borgarna tog bort det! Men hade jag haft chans så hade jag gjort det direkt. Tänk att bara få göra något som är lustfyllt utan hela tiden vara orolig för att man skall försörja familjen och att inte pengarna räcker till mat och amorteringar på hus mm

Av Tussegumman - 7 augusti 2007 06:18

Jag sitter här med min kopp kaffe och ostsmörgås och försöker vakna och känner att denna stund på morgonen inte får bli för stressad. Jag skall ta bussen vid vägen 07.00 sedan har jag en timmes åkande till jobbet.

Jag hoppas denna dagen blir bra och att man orkar ta sig igenom den! Det är så mycket som startar igång nu min man skall på tjänsteresa idag andra dagen efter semestern lite hejdlöst tycker jag. Ungdomarna känner att nu börjar skolan närma sig och de börjar ställa in sig för att att sommarlovet snart är slut och får lite småpanik över detta! Vi satt en stund i går och gjorde lite planering och september månad är otroligt inbokad med födelsedagar jobb tjänsteresor, kickoffer mm. Nu måste vi få ihop vårat liv känner jag!

Av Tussegumman - 6 augusti 2007 20:19

Jag gick lite tidigare från jobbet! Tog spårvagnen in till stan och tittade lite på sommar rean! Jag hittade inget i klädväg men en väska som jag har klämt på tidigare såldes för halva priset! Jag slog till! Det var en kompensation för att jag börjat jobba igen som en liten uppmuntran till mig själv! När jag kom hem slocknade jag på sängen! jag är trött pga av min dygnsrytm som nu blivit rubad samt att vi sommarvärme 25 grader i skuggan 35 grader i solen!

Av Tussegumman - 6 augusti 2007 13:06

Trots att jag inte hade något inbokat idag så fick jag jourbesök! Träffade en kollega som hade arbetat hela sommaren och som skall gå på semester nu på fredag! Det hade jag aldrig orkat med att arbeta hela sommaren. Nästa vecka kommer de flesta tillbaka och då kommer även våra möten igång. Ha det gott alla bloggvänner! Jag hör av mig i kväll efter jobbet! När som helst knackar det på dörren...

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards