Alla inlägg under september 2007

Av Tussegumman - 23 september 2007 10:32

Vi gratulerar vi gratulerar vi gratulerar på din födelsedag med blommor och bladen vi hyllar denna dagen Hurra hurra på din födelsedag...


Ett fyrfaldigt leve lever han Hurra Hurra Hurra Hurra!!!!


Vi har uppvaktat vid sängen med sång och presenter! Sedan har vi som tradition att den som fyller år får bestämma menyn för dagen.

Av Tussegumman - 22 september 2007 22:44

Av Tussegumman - 22 september 2007 19:09

Din trofasta kärlek

by Carolaalbum: Credo (2004)



Din trofasta kärlek

aldrig oss lämnar

Din barmhärtighet den kan aldrig ta slut

Den är ny varje morgon ny varje morgon

Stor är din trofasthet min Gud stor är din trofasthet


Din trofasta kärlek aldrig oss lämnar

Din barmhärtighet den kan aldrig ta slut

Den är ny varje morgon ny varje morgon

Stor är din trofasthet min Gud

stor är din trofasthet


ohh (ohhh)


Din trofasta kärlek aldrig oss lämnar

Din barmhärtighet den kan aldrig ta slut

Den är ny varje morgon ny varje morgon

Stor är din trofasthet min Gud

stor är din trofasthet


ja den är ny varje morgon

ny varje morgon

Stor är din trofasthet min Gud

stor är din trofasthet stor är din trofasthet


http://www.lyricsbox.com/carola-lyrics-din-trofasta-karlek-tkdcpl1.html

Av Tussegumman - 22 september 2007 18:53

Du vet väl om att du är värdefull
Ingemar Olsson

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du vet väl om ...

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej

Du vet väl om ...


© little beat music


På CD I full frihet (1983)

I nyare version (2006) på samlings-CD
http://www.ingemarolsson.nu/hemsida/texter/duvetvalom.html

Av Tussegumman - 22 september 2007 18:37

Jag tänker ta det lungt ikväll och sätta mig framför TV:n. Jag har inte fått den ron på hela veckan... Ha det gott/Kram

Av Tussegumman - 22 september 2007 18:26

Här kommer mera nostalgi....


klicka på länken nedan:


Barbara Streisand

Av Tussegumman - 22 september 2007 18:14

Jag har varit inne på youtube.com och hittat en låt med Barbara Streisand som jag lyssnade mycket på som tonåring! Vilken nostalgi...


Klicka på länken nedan:


Barbara Streisand

Av Tussegumman - 22 september 2007 18:02

I dag har jag städat, tvättat och bakat och sprungit emellan. Den yngste sonen har hjälpt till att städa och jag har bakat jordgubb och banantårta med kiwi på till min äldste son som fyller 19 år imorgon.  Nu är det rent och färdigbakat. Jag sitter här med en kopp kaffe och tar mig en bloggpaus. Mellansonen har gjort lunch fantastiskt! Han älskar att experimentera med maträtter och kryddstarka sådana. Idag lagade han soppa helt okey lite mycket kryddor för att vara i min smak. Han tycker det är roligt och lär sig! Sedan fick jag städa köket en gång till...


Det är riktigt höstväder ute soligt men kallt. Löven utanför köksfönstret skiftar i rött orange och gult! Jag har tänkt ta mig en liten fototripp och fota det vackra i naturen nu.


Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards