Alla inlägg under april 2007

Av Tussegumman - 30 april 2007 19:45

Skönt med en TV-kväll vi kom ingenstans i år men ibland är det skönt att bara vara. Jag har suttit och lyssnat på koltrastsång i hamocken det finns inget finare! Är klar med deklarationen oh vad skönt! Vi har deklarerat båda på internet! Det där sista går ju fort när väl alla siffror är på plats! Efter ett sådant här dagsverke så skall jag belöna mig med att bara slappna av och äta något gott med familjen framför TV:n. Imorgon skall jag promenera runt vårat skogsområde ner till en fin sjö med en bok. En kaffetermos och en bra bok och något mjukt att sitta på. Hoppas bara att vädret håller i sig så att det inte blir kallare. Mannen skall på födelsedagsfirande med jobbarkompisarna, Men som sagt först blir det som tonåringarna älskar mys framför TV med plockmat som tacos med massa tillbehör! Jag bodde sju år i varberg som liten vi brukade alltid ta med oss matsäck och åkte ut och "majade" la upp all mat vi hade med oss på en hästfilt och bara njöt av vårens ankomst. Jag har aldrig hört att man gör så här i Göteborg det kanske är halländskt vad vet jag!
















Av Tussegumman - 30 april 2007 08:37

Nu är det dags igen jag är alltid sent ute varför kan jag inte ändra detta beteende. Sitter i vardagsrummet med pärmar och papper som skall sorteras och räknas samman. Samma visa varje år! Jag förstår inte att man aldrig kan ändra på sig och vara ute i god tid med deklarationen. Det skall väl tilläggas att jag är den i familjen som har hand om ekonomin och även deklarerar för min man. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och göra det. Tonåringarna har varit uppe i natt så det är lungt i huset så att jag kan koncentrera mig. Nu skall jag brygga mig lite kaffe vi hörs...

Av Tussegumman - 29 april 2007 13:18

Är det inte konstigt så fort det blir bra väder så skall alltid dessa gräsklippare dras igång det blir som en kedjereaktion börjar en så hakar alla andra på! Värst vad det när vi bodde i ett radhusområde här i närheten. Där var allt mycket extremare det blev som en löpeld först började någon och sedan inom loppet av en timme så nog tusan var alla igång. Vi har väl alltid varit mot det där kollektiva att bli beodrade att göra saker. Vad som var mest jobbigt var när vi hade sk städdagar där alla skulle ta sitt ansvar. Vi missade en gång och vilket liv det blev. Då kom föreningens ordförande och någon förskrämd herre och skulle tala förstånd med oss. Jag förklarade snällt att min svärfar var sjuk och att vi var tvungna att prioritera honom istället! Vilken liv det blev! dagen efter kom det en tanta med en lista på vad vi skulle göra det var sannerligen mer än hela kvarteret hade gjort tillsammans! Rent Straffarbete!! Vi gjorde allt som stod på listan för att de inte skulle ha en massa skit att säga om oss sedan! Sedan skämdes dom när dom såg att vi hade gjort allt! Vi hade länge längtat efter något eget att kunna ställa bilen på tomten men den saken är klar att detta snabbade på det hela rätt så mycket! Det var så skönt när vi hittade vårat drömhus några kvarter bort och än idag så är det än del av damerna där som inte hälsar på oss.

Av Tussegumman - 28 april 2007 20:07

Denna fina kaffekittel hittade jag på myrorna i Göteborg!  Den såg inte så fin ut då men efter häxans kopparputs blev den riktigt bra! Denna är köpt för 50 kr men det finns olika skick och prisklasser givetvis. Min mormor hade precis en sådan här kaffekittel som min mor nu har övertagit. Snacka om att man blir nostalgisk!

Av Tussegumman - 28 april 2007 18:12

Det har varit varmt i Göteborg idag och då kommer pollenproblemen som ett brev på posten. Jag är pollenallergiker så det är jobbigt när allt spricker ut på våren. Jag måste börja med clarityn så att kroppen får ett skydd. Jag har gjort alla fel man kan göra när det gäller detta. Jag har tagit en tablett när klådan i ögonen börjar. Läkaren på vårdventralen sa att man måste ta det förebyggande så kroppen får en dos av antihistamin och kan stå emot bättre. Jag måste äta det hela sommaren plus att jag får börja med ögondroppar!  Just nu hör jag koltrasten sjunga. Koltrasten sitter i våran björk och har konsert om våren! Rätt mäktigt faktiskt! Apropå björk så är det massa förberedelser för studenten här! Försöker få ihop lite folk som inte själva har sina barns avslutningar samtidigt! Min syster kommer ner från Norge och har med sig sina barn och så skall jag försöra få hit med andra syster med. Mormor och morfar kommer också. Vi har bara dessa kvar från den gamle stammen. Farmor och farfar är döda sedan en tid tillbaka.  

Av Tussegumman - 28 april 2007 08:28

Vaknade tidigt imorse av att katten krafsade på sängen! Hon gör så då och då nästa konstant varje natt blir jag väckt av henne. Är det någon som känner igen detta beteendet? Men det är jag som är det utvalda på natten tydligen. I morse vid femtiden så fick jag se en hel hjortfamilj i våran trädgård tänk om jag hade haft kameran tillhands. De gick runt i trädgården och inspekterade och försvann sedan upp i vårat skogsområde. Det skall bli skönt att få vara ledig nu ett par dagar men jag har deklarationen som jag måste göra samt skriva färdigt ett paper! Det är alltid något som hänger över en hela tiden otroligt stressande för just nu är jag otroligt stressad. När satt på bussen hem från jobbet i onsdags mådde jag riktigt illa pga att stress på jobbet vad som inte hunnits med och vad som skall göras när jag kommer hem. Plötsligt kändes det som om jag inte kunde sortera och prioritera längre! Alla krav känns nu oövervinnerliga!  Min äldste son skall ta studenten i juni men jag stressar upp mig inför det också vad är det jag håller på med egentligen? 

Av Tussegumman - 27 april 2007 14:42

Dessa porslinsdockor inhandlade jag förra sommaren på en marknad utanför Örebro för 75 kr styck. Dockorna är helt underbara vilka hantverk.

Av Tussegumman - 27 april 2007 11:37

Denna vackra kopp med fat Gustavsberg ropade jag in på Tradera för 200 kr.

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards