Alla inlägg den 18 maj 2007

Av Tussegumman - 18 maj 2007 19:00

Jag har idag börjat att slänga en massa bråten har städat i garaget och kostaterat att en tredjedel av prylarna kan vi slänga eller skänka! Jag skall nu försöka gå bort till pappersinsamlingen med en del små kartonger och resten får vi ta till tippen. Sov skönt i natt jag hade sån tur att jag fick tid hos min "gamla" massör. Hon är verkligen duktig på att massera! Jag har länge haft en stor knuta som värkte under skuldebladet en muskel som var så spänd fick jag veta när jag kom. Det var underbart att komma till henne! Vi hade inte pratats vid på sju år och det har ju hänt både henne och mig en massa saker under dessa åren både bra och dåliga. Denna levnadsglada människa som hjälpt mig tidigare när jag mådde pyton hade precis gått igenom samma sak själv utbrändhet och detta att gå in i väggen! Det går inte att vaccinera sig från stress den saken är säker så står det ju i en del böcker! Undrar om dessa människor själva har gått in iväggen! Hon har gjort alla saker som hon mått bra av och talat om för mig att jag måste bestämma mig för vad jag vill! Plötsligt sju år senare så har hon själv inte lyssnat på sina signaler. Hon är en duktig massör och tog för många uppdrag och plötsligt hade hon tre jobb och hem. Man kan jobba ihjäl sig om man gör roliga saker också om det inte är lagom. Det här med reflektion är både a och o. Gör man inte detta så dansar man in i väggen med en våldsam fart.  Sakta men säkert är hon tillbaka till livet igen men vilken pris man får betala. Det går fort att bryta ner sin hälsa men otroligt lång tid att bli helt återsälld. Tro mig jag vet. Kanske undrar man vad som egentligen är mening men på något vis tror jag att man har fått en annan visdom som ingen vet som inte har gått igenom det. Förhoppningsvis finns jag där för någon annan precis som jag hade henne, då jag mådde dåligt. Det var ett långt kliv från sortering av papper till detta men det hjärtat är fullt av talar munnen heter det ju. Ha det gott alla därute!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards