Alla inlägg den 16 juni 2007

Av Tussegumman - 16 juni 2007 09:56

När livet känns som bäst kan jag ibland få en sådan där stark saknad. Nu när sonen tog studenten och då det varit mycket festligheter så kommer alltid tanken att detta hade min mormor velat vara med om att uppleva. Jag tror ju ändå att hon var med oss någonstans men en sån stark känsla så det nästan gör ont!


Första läsåret som barn gick jag i Varberg och då familjen hittade en lägenhet i Mölndal och jag ville gå klart årskurs ett i Varberg så bodde jag några månader hos mormor. Min momor har varit min extramamma och hon var med mig på min avslutning. Jag minns att vi hade avslutning i Varbergs kyrka i stan och det var vackra psalmer och vi sjung den blomstertid nu kommer. Denna psalmen älskade min mormor! Det är nu fem år sedan hon dog men ibland känns det som jag vill ta telefonen och ringa henne och tala om vad jag och barnen har gjort. Hon var en människa som verkligen var intresserad in i själen! Alla somrar som hon följe med oss flickor till simstadion där vi lärde oss simma. Hennes mandelkubbar och kanelbullar som bara hon kunde göra på det där extra viset. Oh vad jag saknar henne! Det var henne jag ringde när jag hade kärleksbekymmer, när jag förlovade mig och tillslut gifte mig! Vilken människa skulle bli så glad när jag ringde mitt i natten och sa att jag skulle gifta mig, jo min mormor. Förlåt att jag väckte dig sa jag. Mormors svar var att det gör ingenting, nu är så glad så nu sover jag ändå bättre. Hon unik och våran relation var verkligen det!  Tack min lilla mormor för det du har gett mig. Jag har bevarat det i mitt hjärta.

Av Tussegumman - 16 juni 2007 09:33

Sitter och försöker bara känna in att den mesta stressen har lagt sig! Det känns som om man sprungit ett lopp och hu är i mål! Morgonen är min stund på dagen. Alla sover det är bara jag och katten som är vakna! En kopp kaffe och skriva blogg det börjar ge mig mer och mer! Jag har bestömt mig för att det är viktigt att avsätta tid för reflektion och stanna upp! Jag får försöka få in rutiner för bloggandet för det hjälper att få ner sina tankar i ord! Jag har en dator där tangentbordet är helkass så nu har jag lånat ett tangentbord tillfälligt så jag kan skriva. Det började med att jag satt och skrev helt vanligt och plötsligt så låste sig hela tangenbordet och det blev bara tecken det jag hade skrivit. Mellanslagen fungerade inte heller! Antingen får jag se om det går att göra något åt tangentbordet (den är bara två år). Frustrerande inte sant. Jag har inte råd med en ny dator nu med alla utgifter den här månaden!!!Eller försöka koppla in ett tangentbord och att den blir en stationär dator. Men då försvinner ju hela den bra ideen men en bärbar!


Snart är det midsommarafton det sägs att det skall bli bra väder vi fårväl hoppats på det! Då skall vi i allafall ha färskpotatis, grädde, gräslök, sill och jordgubbar. Platsen är inte riktigt besämd om det skall vara här eller någon annanstans!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards