Alla inlägg den 19 juni 2007

Av Tussegumman - 19 juni 2007 15:18

Tar mig nu lite rast. Vi har ett ett schema där vi ansvarar för att ha fika till tisdagarna. Efter nu bjudit mina arbetskamrater på smarrigt kaffebröd sitter jag nu och försöker få iväg alla bokningar då det snart är semestertider! Jag skall inte jobba över idag den saken är klar vi satt över i går till 18.00 det räcker! Snart är det midsommar och jag skall köpa hem mat på torsdag,  sill och färskpotatis gräslök, dill, jordgubbar och glass. Hoppas det blir fint väder då vill jag sätta mig nära havet och duka upp det goda. Som barn brukade vi alltid fira midsommar i Varberg.Socitetsparken med dans runt majstången och promenad runt fästningen var av en tradition. Till historien hör att jag är pollenallergiker och stod alltid och höll de andras väskor och koftor vid detta tillfälle. Jag kunde inte hoppa små grodorna i all pollen som vispades upp där. Tillslut vägrade att stå och titta på utan gick ut på piren och vinden blåste rent mina röda ögon. Det är skönt att de har kommit på det här med allergi på ett helt annat sätt idag när det gäller barn. Snacka om att lida i onödan! Men det är väldigt mysigt med sol och hav när ögonen fungerar vill jag säga. Just den stunden på morgonen då det är alldeles tyst och då man tar cykeln ner till havet och lägger sig på en klippa efter att ha tagit sig ett dopp! Detta är livskvalite! Ta sig en rykande kopp kaffe med en ostsmörgås och titta ut över ett glittrigt kattegatt, detta är verkligen livskvalite. Sådana dagar längtar jag efter att hitta sig själv att få tänka tanken ut att inte bli avbruten hela tiden av ditt och datt som skall göras. Efter man har slappnat av och fått nog av solen sätter man sig på ett fik och äter en god sallad och tittar ut över nejden. Det finns ett ställe som jag ständigt återkommer till det är fästningsterassen. Där kan man beställa kaffe och fikabröd och glass mm. Du ser ut över kattegatt och ända till Getterön som är på andra sidan! Detta är ett ställe man inte får missa.   

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards