Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Tussegumman - 26 juni 2007 21:21

Kul att det är så många som är intresserade av att diskutera utbrändhet. Jag tror det är bra att bli medveten om att det ständigt måste diskuteras på arbetsplatser fördelning i hemmet. Jag tror också att vi kvinnor måste bli mer medvetna om att vi inte är fantomer och måste vara så himla duktiga jämt så att vi inte tar våra signaler på allvar. Jag tycker det är bra att de människor som har gjort denna erfarenheten kan bli till hjälp för andra och att vi tillsammans hjälps åt att förebygga det. Förr trodde jag bara att negativ stress gjorde så att man kunde gå i väggen. Nu vet jag att även ett roligt jobb om man inte tar break kan få en att dansa in i väggen med en våldsam kraft. Det är när man inte lyssnar på sina signaler att nu måste man få lite reflektion vila komma från jobbet ett tag, då är det viktigt att göra det. Vi har bara ett liv och skall ta hand om det väl. Jobbet är inte allt vi har ett annat liv också! Jag hade tänkt diskutera lite mera om utbrändhet och sedan gå över till vad man kan göra för att förebygga det. Vad det finns som ger en glädje osv. Det är väldigt viktigt att ha små saker som betyder mycket för än levande hela tiden som man kan tanka kraft av trädgård, måla, fotografera, gå ut i skog och mark och uppleva naturen. Bara vara ge sig tid att fundera på vad man egentligen vill utan att få panik för att man inte gör något. Tid är en bristvara och de senaste födelsedagarna så har jag önskat mig tid men min man tid med barnen just för att jag tycker det är så viktigt att få något som består.

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards