Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av Tussegumman - 18 augusti 2007 20:04

Vi har tagit oss en tur med buss och spårvagn för att kolla in sonens gymnasium. Skönt så att han vet hur han skall åka. Han har ungefär en timmes resväg varje väg men han vänjer sig nog. Det är nog mycket tankar och känslor i huvudet på honom nu!

Av Tussegumman - 18 augusti 2007 12:32

Som det har regnat här när jag var väg till jobbet så störtregnade det så mycket att det rann längst gatorna och blivit översvämning vi en utfart. Han som kom på mopeden bredvid såg väldigt förvånad ut när hjulen försvann i vattnet. Tänk då scenen av mig med bågnande paraply totalt dränkt den lilla vägen till bussen. Man fick vada över vägen. Väl framme i busskuren skrattade vi åt alltsammans nu har det riktigt slått över. Väl framme på jobbet fick jag låna en kollegas tofflor! Fantastisk kollega man har räddade mig denna dagen. Det tog hela förmiddagen att torka....



Av Tussegumman - 18 augusti 2007 10:27

Usch vilken obehaglig upplevelse jag var med om igår när jag var smakråd till min mamma. Jag hade länge lovat henne att vi skulle köpa kavajer tillsammans. När vi kom in till butiken så frågade hon vad vi behövde hjälp med sedan sprang hon runt mamma hela tiden. Det blev nästan för mycket riktigt fjäskade för mamma och denna kavajen passar till ditt hår.


Allt som hon tog på sig var bra. Jag fick ingen hjälp alls. Tillslut tröttnade jag och gick bort och letade upp kavajer själv och någon topp som jag skulle ha till. Jag gick in till provrummet och provade och konstaterade att denna kavajen ville jag ha. Mamma var i det andra provrummet så jag sa till expediten att detta passade bra. Hon sa inte ett ord utan pekade mot kassan.


Mamma stod kvar i provrummet och jag hörde hur expediten fortfarande berömde mammasfigur och tyckte den kavajen satt väldigt bra. Jag betalade och gick tillbaka till mamma och mamma frågade vad tycker du. Den du har på dig nu tycker jag!  Väl ute ur afären sa jag till min mamma att dit går jag aldrig igen hur sjutton kan man behandla två människor så olika.


Hur kan man upphöja den ena och kränka den andra. I vanliga fall så hade jag lämnat butiken utan att köpt något men då jag hittade en kavaj så ville jag ha den. Samtidigt så hade jag mamma med så kunde helt enkelt inte hantera situationen. Detta var INTE kul. Någon som upplevt något liknade detta var första gången för mig...Jag kände mig både ledsen och arg på samma gång.

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards