Alla inlägg den 6 september 2007

Av Tussegumman - 6 september 2007 19:35

TRIAD  - Tänd ett ljus och låt det  brinna....


Klicka på länken nedan!



TRIAD




Av Tussegumman - 6 september 2007 19:04

Trots att värmen kommer i helgen så är det kylslagna mornar och kvällar. skall bli kul att naturen i dess prakt när det är dags. Hela familjen känner en hösttrötthet. Jag tror att vi får äta vitamintabletter som komplement. Vill inte bli sjuk nu när vi skall ut och ha roligt... Ha det gott mina vänner och ta hand om er.

Av Tussegumman - 6 september 2007 18:50

Familjen består också av en fin katt röd tigrerad hona Europe kallas för Tusse och gumman och ibland tussegumman. Hennes mamma är en mankskatt och har en del av Norsk skogskatt i sig. Pappan vet vi inte vem han är. Hon kom i en kull om 4 kattungar två med svans och två utan. Jag valde denna vackra katt med svans! Hon fyllde tre år den 27 augusti och fick tops och råttor i present. Jag har aldrig varit med om en katt som älskar tops som hon gör!

Av Tussegumman - 6 september 2007 18:45

När min mormor levde använde hon sig av massa ordspråk det ena lustigare än det andra! Hon var född i Halland så mycket kommer därifrån!


Man skall inte skåda en given häst i munnen


Sällan gnäggar en trähäst


När det vankas välling har den fattige ingen sked


Här ser ut som rackans furste


Är du vid någorlunda sunda vätskor?


Det går över mitt förstånd och in på Pers


Det blir varken hackat eller malet


Att slåss med både näbbar och klor


Att ta skeden i vacker hand


Som man ropar får man svar


Här ser ut som den blinde slåss


Lagom är bäst för både bonde och präst

Av Tussegumman - 6 september 2007 17:20

Jag gick tidigare idag kände mig otroligt trött! Solen skiner och det skall bli fint väder i helgen!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards