Direktlänk till inlägg 7 augusti 2007

Hemma igen efter en varm dag!

Av Tussegumman - 7 augusti 2007 19:38

Helt slut efter en lång dag! Det har gått i ett sedan jag  satte mig på bussen kl 07.00 i morse. Jag kom hem 19.00 då jag gjorde ett ärende i stan innan. Det är detta när man knappt hinner att dra efter andan och så här bara efter två dagar! Jag måste på något sätt bromsa och sträcka i min kalender! Så här vill jag verkligen inte ha det! Vi talade hypotetiskt på jobbet om hur vi skulle göra om vi vann pengar och skulle bli självförsörjande. En del sa att de skulle säga upp sig på momangen en del skulle ta en paus och bara tänka  andra kunde inte tänka sig att sluta arbeta då den sociala biten är så viktig. När frågan kom till mig så sa jag att jag skulle vilja ha ett friår och fundera på vad jag egentligen vill. Jag tillhör dom som sökte friår men som inte fick då borgarna tog bort det! Men hade jag haft chans så hade jag gjort det direkt. Tänk att bara få göra något som är lustfyllt utan hela tiden vara orolig för att man skall försörja familjen och att inte pengarna räcker till mat och amorteringar på hus mm

 
 
gulligagumman

gulligagumman

7 augusti 2007 22:13

Ja tänk om man vann pengar...då skulle jag jobba precis så mycket jag ville och göra det jag ville...suck ja man kan ju alltid drömma.

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

7 augusti 2007 23:33

Pengar ställer till det fr många i samhället. Dom som har pengar och aldrig behöver tänka på vad saker och ting kostar skulle få prova på och se hur det är att vara en sån som får vända på varje liten krona som man tjänar!

Godnatt kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Filifjonkan hälsar på

Filifjonkan hälsar på

8 augusti 2007 08:14

Godmorgon
Ja du att få göra det man vill bara utan oro för räkningar och mat det vore ju rena julafton
men när man gjort allt lustfyllt vad skall man göra då det finns inget då att längta till och längtan tror en Filifjonka är en viktig del av livet för att sen när man nått fram till det efterlängtade bara kunna känna tillfredsställelsen som då infinner sig..ha en bra onsdag med dig

http://filifjonkan-se

 
maria

maria

8 augusti 2007 09:23

Godmorgon! Hoppas att du sovit bra!

Jag skulle som självförsörjande inte lönearbeta mer men arbeta ideellt...

Ha en bra dag/kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

8 augusti 2007 09:26

Oj vad du jobbar och sliter....känner mig så lat jämfört med dig.
Jag är långtidssjukskriven för tillfället och det är nog frågan om jag skall kasta in handduken för gott.
Önskar dig en riktigt skön dag med mycket sol och värme
Kram vännen

http://sockertoppan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussegumman - 27 oktober 2007 19:08

Jag har bytt blogg kära vänner! Det var för segt! Jag har ordnat så att alla kan göra inlägg! Välkommen till min nya blogg nedan/Kram Tussegumman    Tussegummans nya blogg på blogspot.com ...

Av Tussegumman - 26 oktober 2007 10:10

Vi har tagit en dag ledigt jag och mannen och skall bara vara! Den senaste tiden har varit så extremt intensiv så vi sa båda i mun på varandra att nu får det vara nog! Äta och gott och bara vara står på programmet idag! Jag önskar er alla mina vänner...

Av Tussegumman - 25 oktober 2007 10:12

Jag har inte skrivit på ett par dar nu det har varit så otroligt mycket på både dagar och kvällar. I kväll skall vi på info möte på 16-åringens nystartade gymnasium. Det är viktigt att vi går på den infon. Jag har många frågor den saken är klar.  Nu ...

Av Tussegumman - 20 oktober 2007 19:32

Vad vore livet utan blommor!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards