Direktlänk till inlägg 10 augusti 2007

Fredagsmys

Av Tussegumman - 10 augusti 2007 06:59

I dag ärdet äntligen fredag! Hela familjen älskar det här med fredagsmys på kvällen. Att laga en god mat och duka fint se någon bra film och bara mysa och stänga ute verkligheten en stund. När min son var liten så sa han ibland att vi skulle storhandla för en vecka och handla massa pyssel och sedan skulle vi bli insöade. Jag förstår hans känsla att få vara i sin egen lilla värld ett tag. Jag minns så tydligt den dagen som vi plötsligt fick gratis en hel dag då det stora snöovädret var i Göteborg för många år sedan då vi blev insnöade och vi blev uppmanade om att hålla oss hemma. Hur glada alla var och ställde upp för varann och hjälpte till att skotta fram våra bilar och uppfarten till våra hus! Hur tyst det var för att inga bilar kunde ta sig fram på gatorna! När grannarna spände på sig sina skidor och med tysthet gled i den glittrande snön! Plötsligt hade man fått något som är så viktigt TID en hel dag som inte var inplanerad som skänks från ovan.

 
 
Ingen bild

christina

10 augusti 2007 07:12

Det är något visst med fredagar, brukar också ha fredagsmys....
kram

 
Erika

Erika

10 augusti 2007 08:58

Mys att bli insnöade, eller på annat sätt få en dag som man kan göra till precis det man önskar just då. Jag bara älskar snö, tänk så tyst det blir när det faller snö till marken. Det dämpar alla tunga ljud. Förstår att den dagen som inte var tänkt på det viset verkligen blev något extra.

http://ericha.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

10 augusti 2007 09:15

Åh, vad härligt det är med fredagar!! Själv har jag gått ner i tjänst och blev erbjuden att vara ledig på fredagar.. NEJ, det ville jag inte, då är det så mysigt på jobbet (fredagsfika, glada ungar, alla är oftast på bra humör osv.) Jag valde måndag istället och jag är supernöjd med det valet!! Nu slipper jag ägna dagen åt att städa, tvätta, handla och förbereda inför helgen (det får man ju göra ändå....). Den lediga dagen är MIN och den gör jag vad jag VILL på (ända tills barnen kommer hem vid 13.30)
Fredagar är det något visst med och idag är det FREDAG!!!! HÄRLIGT!!
Hoppas du får en bra dag och en trevlig helg.
Kram Ugglan

http://https://ugglan.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

10 augusti 2007 11:33

Hoppas att du får en riktigt mysig fredag!
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
helga

helga

10 augusti 2007 11:43

Låter härligt! Ikväll får jag fredagsmysa ensam på ett hotellrum!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

10 augusti 2007 12:00

Ja fredasmys, hmmm, tror att det får bli det ikväll trots att det bara är gubben och jag hemma, ungarna är för stora nu, sonen som bor hemma han åker varannan helt till tjejen så denna helg får vi mysa ensamma, kanske skall jag överraska med något ovanligt ikväll...men vad...
kramen kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

10 augusti 2007 12:32

All tid är en planerad skänk från ovan.. tror jag! Det händer saker i våra liv... som just den där insnöande dagen, då behövde ni en sådan dag just då! Och fler med er... skulle jag tro!

Du skriver så vackert om fredagsmys.. det är också en gåva att få äga och ha sådana värdefulla stunder..stunder som en dag blir ett värdefullt livsminne..!
I en annan tid, för länge sedan, hade vi också sådana stunder, fredagsmys... de är mina livsminnen - och bär mig ofta nu..!

Du värderar ditt liv och din familj så vackert och stort - det sprider ringar av värme hit bort till mig..

Ha det bäst..Kram..

http://himlastigen.blogspot.com

 
gulligagumman

gulligagumman

10 augusti 2007 16:43

Ja fredagsmys är ju det bästa på hela veckan =).
Trevlig kväll!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

10 augusti 2007 22:33

Fredagsmys låter just mysigt. Ha en trevlig helg!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan på lördagmorgonen

11 augusti 2007 10:00

Hej på dig. Tid ja det är en bristvara för många idag tråkigt men det är utvecklingen som gått snett tycker jag nog,,alldels för uppskruvat tempo inte klokt. Men som du sa insnöade och tyst inga bilar det är ett fåtal sådana dagar man fått om vintrarna med ack så skönt. Man känner lite av hur det var förr när det inte var så stressigt och man hade tid och ingen bil när en Filifjonka var liten då var det tyst man kände grannarna man åkte tåg man gick och man pratade med varandra och lyssnade på radio. Så kom radio Nord,,oj viken höjdare med dåtidens ögon. Men den stängde de fick inte sända,,, man skruvade in radio Luxemburg som spelade musik nonstop, det sprakade och skrapade men åå så härliga tider det var,Man kunde gå över gatan bara titta en gång åt vart håll inne i Sthlm- Man trängdes inte kunde gå tre i bredd på Kungsgatans trottoar,,, det du! skrattar.. gott om tid är det ont om numera! Sen dikten igår är inte mina egn ord det är Atle Burmans
han som skriver så vackert om vad vår herre gör med en död blomma.. :)

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

11 augusti 2007 11:29

Så underbart med fredagsmys...Hoppas ni hade det riktigt mysigt nu.
Hoppas ni får en underbar dag, trots vädret
Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

11 augusti 2007 11:45

Fredagsmys är mysigt. Jag gillar fredagar.
Hoppas ni hade det riktigt bra.

http://nena.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

11 augusti 2007 13:32

Christina: Jag tror det är bra att man har en dag i veckan då man myser till och tar sig tid för varandra/Ha det gott/Kram Tussegumman
Erika:Ja visst är det viktigt att ta hand om sådana dagar som blir skänkta från ovan att bara fånga dagen. Ha det gott/Kram Tussegumman
Ugglan: Skönt att höra att fler upplever fredagen som den dagen man vill mysa med familjen och ha mysigt på jobbet. Dessutom en ledig dag på jobbet på måndag smart då behöver du inte ha denna att planera för helgen! Ha det gott/Kram Tussegumman
Millis: Detsamma önskar jag dig! Ha det gott/Kram Tussegumman
Helga: Du får ha det så gott du kan! Ta hand om dig själv/Kram tussegumman
Kicki: Lite mys med mannen kanske! Ha det gott/Kram Tussegumman
Elisabeth: Tack Elisabeth du skriver så vackert. Tack för dina fina ord till mig! Du som jag vet var som är viktigt i livet! Jag önskar dig allt gott i livet/Kram Tussegumman



http://tussegumman.bloggagratis.se

 
flikkha

flikkha

11 augusti 2007 13:47

Det där med fredagsmys älskar jag med!
Samma här med god mat och godis framför TV:n!
Ha en riktigt bra dag!

http://flikkha.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

11 augusti 2007 13:49

gulligagumman: Ja visst är det! Ha det gott/Kram Tussegumman
Nina på Johangården: Jag önskar dig en trevlig helg också/Ha det gott/Kram Tussegumman
Filifjonkan: Ja vi saknar den lunken vi skulle verkligen behöva ha tillbaka det som fanns en gång i tiden! Detta stressade samhälle behöver då och då lite motvikt! Jag kände plötsligt hur tiden stod stilla när jag läste ditt inlägg! Ha det gott/Kram Tussegumman
Kärleksdravel: Detsamma önskar jag dig! Du får ha en fortsatt skön helg/Kram Tussegumman
Nena: Ja det är de bästa kvällarna på hela veckan! Ha det gott och jag hoppas du får en skön helg/Kram Tussegumman


http://tussegumman.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

11 augusti 2007 14:13

flikkha: Jag önskar dig en bra dag med och en skön helg/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussegumman - 27 oktober 2007 19:08

Jag har bytt blogg kära vänner! Det var för segt! Jag har ordnat så att alla kan göra inlägg! Välkommen till min nya blogg nedan/Kram Tussegumman    Tussegummans nya blogg på blogspot.com ...

Av Tussegumman - 26 oktober 2007 10:10

Vi har tagit en dag ledigt jag och mannen och skall bara vara! Den senaste tiden har varit så extremt intensiv så vi sa båda i mun på varandra att nu får det vara nog! Äta och gott och bara vara står på programmet idag! Jag önskar er alla mina vänner...

Av Tussegumman - 25 oktober 2007 10:12

Jag har inte skrivit på ett par dar nu det har varit så otroligt mycket på både dagar och kvällar. I kväll skall vi på info möte på 16-åringens nystartade gymnasium. Det är viktigt att vi går på den infon. Jag har många frågor den saken är klar.  Nu ...

Av Tussegumman - 20 oktober 2007 19:32

Vad vore livet utan blommor!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards