Direktlänk till inlägg 12 augusti 2007

Magisk stund! Tack lilla mormor för vad du har gett mig...

Av Tussegumman - 12 augusti 2007 12:26

Oh vad jag saknar min mormor. Sista gången jag hade min mormor på besök hos mig var den 17 maj 2002. Hon längtade efter att besöka mig sa hon ofta men hade problem med höften som satte stopp för det.


Till slut övertalade jag mina föräldrar att ta med henne i bilen. Klarade hon sig in och ut i bilen så kunde hon få sova i min säng om hon behövde det. Vi hade sjukhus nära mig också om det skulle hända något. Jag minns det som det var igår, Mormor kom med mamma och pappa till mig en fredag 020517. Det var en magisk dag varmt skönt väder. Jag visade mormor mina tulpaner och övriga blommor. Hon var så glad att hon fick komma till mig glad så hon riktigt strålade. Hon fick sitta på altanen bland alla mina blommor och jag såg verkligen hur hon njöt i fulla drag.


Hon brukade alltid säga att jag tog med mig det fina vädret när jag kom till henne på somrarna! Nu hade hon tagit med sig det till mig för dagen innan var det regn och rusk.


Pappa hämtade min mamma hos frisören och jag och mormor hade en underbar tid tillsammans då hon fick titta på mina blommor och känna jorden mellan sina fingrar som hon alltid älskat att plantera. Vi pratade om gamla tider och plötsligt så hade det gått flera timmar.


Pappa kom med mamma och jag satt på altanen och skalade färskpotatis som vi skulle ha till middag, Mormor sa gång på gång hur mysigt hon tyckte det var att få komma till mig äntligen och få sitta i solen och mysa.


Här måste du trivas sa hon gång på gång. Mamma hade klippt sig och färgat håret mörkt och pappa tyckte hon liknade bokmärksängeln. Jag vet vilken ängel han syftar på ett av mina barndomsbokmärke.


Vi åt gräddfil sill och potatis på altanen och äppelkaka med vanijglass till efterrätt. Mormor var trött av värmen och maten och hon blev nerbäddad i solstolen, Detta var underbart! bättre än bäst sa hon innan hon somnade med ett leende på läpparna.


Mormor vaknade och hälsade på barnen. Min äldste son hade växt så att mormor nådde honom till axeln hon var så imponerad av att mina barn hade blivit så stora. Bara inte denna gång blev den sista! Jag kände mig trött och lycklig på samma gång, så som jag kände mig som barn. Väldigt förväntansfull så blev det som man hoppats.


Mormor dog  denna sommaren under juli månad hennes hjärta orkade inte mer. Då jag hade en nära relation till henne så var detta svårt men jag har bevarat detta minnet i mitt hjärta att vi fick denna magiska stund tillsammans.

 
 
gulligagumman

gulligagumman

12 augusti 2007 12:33

Mysigt! Min mormor betydde jättemycket för mig också. Man får ha kvar minnena som tur är.

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan rörd

12 augusti 2007 12:52

Å det var ett vackert minne du har att bevara och vårda.Mormödrar är något speciellt med faktiskt man har dem så nära hjärtat, Saknar min mormor om dog för 12 år sedan. Har ljusa minnen i förvar där med det skall vi vara glada för den saken är klar

 
flikkha

flikkha

12 augusti 2007 13:15

Kommer bara in och hälsar en trevlig Söndag!
Kram

http://flikkha.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

12 augusti 2007 14:58

Min mormor betydde också mycket för mig...
Ha en skön söndag
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

12 augusti 2007 15:00

Fint skrivet om din mormor. Jag saknar min mormor något så otroligt mycket att det gör ont ibland.
Tyvärr fick mina barn aldrig träffa min mormor, min extra mamma. Eller vara på besök i mitt eget hem...
Jag vet att min mormor hade tyckt det var roligt att träffa mina döttrar och jag berättar ofta om henne för dem...

Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

12 augusti 2007 15:59

Vilka underbara mormorsminnen du har.
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

12 augusti 2007 22:25

Ännu en älskad mormor. Precis som min mormor. Ha det bra! Kram

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

12 augusti 2007 22:49

Så vackert och ömt berättat om din mormor! En mormor som stod dig så nära, och som var din lilla extramamma.. en gåva att få ha älskat, och blivit så älskad av någon! Genom dina ord, och dina minnen framstår hon som en mycket god och vacker människa - så jag förmodar att det är från henne, och genom henne som du känns lika god och vacker!!

Tack för att du ville dela detta fina minne med mig... det värmde!

Ha det bäst..Kram..

Ps. Lite konstigt ändå..min mormor var också min trygghet och lilla extramamma - och hon bakade underbara mandelkubbar!!

http://himlastigen.blogspot.com

 
helga

helga

13 augusti 2007 08:34

Vad fint du skrivit om din mormor!! Hon ler nog i sin himmel...

Jag fick dessvärre aldrig träffa varken mormor eller morfar. De dog innan jag föddes. Däremot har jag haft bra kontakt med farmor och farfar.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

13 augusti 2007 11:15

Vilken fin berättelse du skrivit om din Mormor. Jag hade också en Mormor som var allt för mig. Hon lämnade mig 1972. Trots att det gått så många år, kan jag ännu känna stor saknad!

Blev tårögd av din berättelse, den sa så oändligt mycket om er relation till varandra.

Minnerna kan aldrig någonsin försvinna, dom bär man med sig genom livet.

http://ericha.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

13 augusti 2007 14:21

Å vilken underbar berättelse, mina tårar står i ögonen, jag älskar gamla människor och tänk när de får kärlek av någon vad gott de mår, det var just vad din lilla mormor fick, kärlek...vad många gamla får det, jag försöker ge det så mycket jag kan...din mormor fick dö lyckligt...
kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

13 augusti 2007 16:53

Det gick en kall kår genom kroppen på mig när jag läste denna helt fantastiska berättelse...Åhh vilket fint minne du har av din mormor...Jag kan tänka mig att hon ibland kommer ner som din skuddsängel och bara vakar över dig. *nästan så jag fäller en tår*
Ha en underbar kväll nu Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussegumman - 27 oktober 2007 19:08

Jag har bytt blogg kära vänner! Det var för segt! Jag har ordnat så att alla kan göra inlägg! Välkommen till min nya blogg nedan/Kram Tussegumman    Tussegummans nya blogg på blogspot.com ...

Av Tussegumman - 26 oktober 2007 10:10

Vi har tagit en dag ledigt jag och mannen och skall bara vara! Den senaste tiden har varit så extremt intensiv så vi sa båda i mun på varandra att nu får det vara nog! Äta och gott och bara vara står på programmet idag! Jag önskar er alla mina vänner...

Av Tussegumman - 25 oktober 2007 10:12

Jag har inte skrivit på ett par dar nu det har varit så otroligt mycket på både dagar och kvällar. I kväll skall vi på info möte på 16-åringens nystartade gymnasium. Det är viktigt att vi går på den infon. Jag har många frågor den saken är klar.  Nu ...

Av Tussegumman - 20 oktober 2007 19:32

Vad vore livet utan blommor!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards