Direktlänk till inlägg 18 augusti 2007

En otrevlig expedit.....obehaglig upplevelse!!!

Av Tussegumman - 18 augusti 2007 10:27

Usch vilken obehaglig upplevelse jag var med om igår när jag var smakråd till min mamma. Jag hade länge lovat henne att vi skulle köpa kavajer tillsammans. När vi kom in till butiken så frågade hon vad vi behövde hjälp med sedan sprang hon runt mamma hela tiden. Det blev nästan för mycket riktigt fjäskade för mamma och denna kavajen passar till ditt hår.


Allt som hon tog på sig var bra. Jag fick ingen hjälp alls. Tillslut tröttnade jag och gick bort och letade upp kavajer själv och någon topp som jag skulle ha till. Jag gick in till provrummet och provade och konstaterade att denna kavajen ville jag ha. Mamma var i det andra provrummet så jag sa till expediten att detta passade bra. Hon sa inte ett ord utan pekade mot kassan.


Mamma stod kvar i provrummet och jag hörde hur expediten fortfarande berömde mammasfigur och tyckte den kavajen satt väldigt bra. Jag betalade och gick tillbaka till mamma och mamma frågade vad tycker du. Den du har på dig nu tycker jag!  Väl ute ur afären sa jag till min mamma att dit går jag aldrig igen hur sjutton kan man behandla två människor så olika.


Hur kan man upphöja den ena och kränka den andra. I vanliga fall så hade jag lämnat butiken utan att köpt något men då jag hittade en kavaj så ville jag ha den. Samtidigt så hade jag mamma med så kunde helt enkelt inte hantera situationen. Detta var INTE kul. Någon som upplevt något liknade detta var första gången för mig...Jag kände mig både ledsen och arg på samma gång.

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 augusti 2007 10:54

Ja du det där är rätt vanligt man hör det då och då men det är rent ut sagt dålig stil och en åthutning hade varit passande,,,som du skrev så går man inte tillbaka dit..Har varit med om liknade på en utländsk kebabrestaurang stod i kön blev min tur då tar de karlarna före mig som står bakom mig i kön. Jag bara gapade men så vart jag rasande och upplyste herrar servitörer att det var bäst för dem och lägga av med sitt hemlandsfasoner för de stod i Sverige nu jag blev åsidosatt för jag var kvinna männen går först hos dem även om de står efter kvinnor i kön.. men ser du jag slog plånboken i deras disk så det small vände på klacken och gick ut jag drog igen dörren så huset skakade och sa att jag aldrig mer skulle gå dit o det har jag inte gjort heller. Antar att du inte går tillbaks

http://filifjonkan-se

 
gulligagumman

gulligagumman

18 augusti 2007 11:14

Nämen vilket sätt! Har jag aldrig hört talas om förut, fy vad otrevligt. Som sagt gå inte dit igen.
Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

18 augusti 2007 11:14

Filifjonkan: Nej aldrig att jag går tillbaks dit. Nu har dom mist en kund iallafall. Jag var så trött så jag orkade inte bråka men nästa gång något sådant händer tänker jag verkligen säga ifrån. Jag var väl inte i läge då helt enkelt. Slå näven i disken eller något det hade sett ut det för ilsk var jag/Kranm Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

18 augusti 2007 11:18

gulligagumman: Jag går aldrig dit igen. Det finns butiker som har underbar personal går till dom istället. Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

18 augusti 2007 11:37

Nä usch, vad trist! Märkte inte din mamma något av detta?
Det finns andra affärer!! Där förhoppningsvis personalen är trevligare och där de kan hantera två kunder i ett sällskap på en och samma gång..! Ska väl inte vara SÅ svårt, tycker jag...

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

18 augusti 2007 11:44

Gerda-Thyra: Vi pratade om det efteråt och mamma tyckte det var trevligt till en början men sedan tyckte hon att hon var lite väl fjäskigt. Hon förstod att jag inte mådde bra! Jag kanske ändå är lite besviken att hon inte sa att min dotter behöver hjälp eller något det hade jag behövt./Ha det gott/Kram Tussegummanr

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

18 augusti 2007 12:35

Det där var ett fruktansvärt fult beteende gentemot dig. Varför detta fjäskandet mot din mamma,och inte någon notis mot dig? Jag har aldrig kunnat vara tyst vid olika orättvisor, så där hade jag verkligen talat om för den expiditen hur jag såg på hennes uppträdande.

Förstå att du kände dig både kränkt och ledsen. Det hade vem som helst gjort. Undrar varför vissa gör så mot kunderna.

Kram och har en bra dag!

http://ericha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

MammaLex

18 augusti 2007 12:39

Jag har jobbat i en sån affär.
Det var inte roligt att se hur de andra expediterna och ägarna uppträdde mot vissa kunder som de ansåg inte vara riktigt "fina". Jag blev tillsagd flera gånger att inte bry mig om den där eller inte hjälpa den damen osv.
Jag valde att strunta i deras "välmenande" och hjälpte de som ville/behövde mina tjänster. Jag jobbar inte kvar kan jag säga, även om de ville ha mig kvar.

 
Ingen bild

Christina

18 augusti 2007 12:47

Nej har aldrig varit med om det men jag förstår att du blev ledsen, så får man inte behandla kunder!

 
tussegumman

tussegumman

18 augusti 2007 13:48

Erika: Det kändes väldigt jobbigt! Kan det vara så helt enkelt att då min mamma är smal så är hon en bättre kund än en som är rund? Nej nu struntar jag i den affären! Jag får säga som min syster brukar säga "Jag är färdig med det" Jag önskar dig en fortsatt fin helg/Ha det bäst/Kram Tussegumman
MammaLex: Vad skrämmande att det finns en sådan mentalitet! Jag förstår att du inte jobbar kvar där! Ha det gott/Kram Tussegumman
Christina: Ja kände mig både ledsen och arg. Hon saknade helt social kompetens! Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
helga

helga

18 augusti 2007 14:57

Det hade varit coolt om ni båda vänt på klacken och gått ut!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

18 augusti 2007 20:23

helga: Ja man skulle markerat och gått direkt. Aldrig att jag sätter mig in en sådan situation en gång till/ Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

19 augusti 2007 08:47

Godmorgon.
Shit sicken expedit...Synd att du hittade kavajen du ville ha. Jag är likadan med att aldrig vilja återvända dit igen. Gubben brukar säga att jag överdriver. Men man behandlar mig som om jag skulle vara stenrik osv inget annat!

Ha en bra dag Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

19 augusti 2007 09:09

Kärleksdravel: Du har helt klart rätt man skall möta alla kunder med respekt! Jag tycker inte att du överdriver de flesta butiker så kanske de är dålig service, då vänder man och går bara men i detta fallet visste vi inte från början att det var mamma som fick all service! Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussegumman - 27 oktober 2007 19:08

Jag har bytt blogg kära vänner! Det var för segt! Jag har ordnat så att alla kan göra inlägg! Välkommen till min nya blogg nedan/Kram Tussegumman    Tussegummans nya blogg på blogspot.com ...

Av Tussegumman - 26 oktober 2007 10:10

Vi har tagit en dag ledigt jag och mannen och skall bara vara! Den senaste tiden har varit så extremt intensiv så vi sa båda i mun på varandra att nu får det vara nog! Äta och gott och bara vara står på programmet idag! Jag önskar er alla mina vänner...

Av Tussegumman - 25 oktober 2007 10:12

Jag har inte skrivit på ett par dar nu det har varit så otroligt mycket på både dagar och kvällar. I kväll skall vi på info möte på 16-åringens nystartade gymnasium. Det är viktigt att vi går på den infon. Jag har många frågor den saken är klar.  Nu ...

Av Tussegumman - 20 oktober 2007 19:32

Vad vore livet utan blommor!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards