Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Avsaknad av energi.....

Av Tussegumman - 23 augusti 2007 10:30

I dag när jag sprang till bussen så var det en sådan där riktig augusti morgon som man mindes från sina barndoms skolstarter. Nu är det höst i luften. Det är kallt på morgonen och varmt mitt på dagen. Nu får man vara försiktig så att man inte drar på sig någon höstförkylning. Det har varit en intensiv vecka känner mig otroligt orkeslös ungefär som att jag har tappat energi. Hur skall man göra för att vända detta. Förutom att tända ljus och läsa en god bok så måste jag ha lite morötter att se fram emot för att uthärda att det går mot mörkare tider...Förlänga helgerna med att få ta någon flexdag då och då så att man orkar med.

Här kommer en blomma som kan ge oss energi....

 
 
helga

helga

23 augusti 2007 11:04

Ja, det skulle vara bra om vi bara hade vår, sommar och lite höst...Om det är en fin vinter med snö och mycket sol kan jag klara den också! En resa till värmen varje vinter skulle vi nog alla behöva för att härda ut i vårt klimat. Ha en bra dag!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

23 augusti 2007 14:20

Vacker blomma!
Hoppas att du snart känner att du har mer energi igen.
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
maria

maria

23 augusti 2007 17:47

Det är en energiblomma minsann... Färgen säger mig det!!! Hoppas att allt lugnar ner sig hos dig och att du kan finna vägar i detta... Stor kram på dig!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Eva S

Eva S

23 augusti 2007 18:20

För en del är det tungt när hösten kommer.Själv har jag ju inte börjat om efter semestern så jag tycker fortfarande att livet leker.
Men just att stanna upp en minut eller två, och ta in blomman och dess skönhet,kan faktiskt hjälpa.
Det är väldigt sällan, för att inte säga aldrig, bara en som ska orka allt. Tillsammans brukar det faktiskt gå.
Lev väl och må gott

http://eva.sundstrom.st

 
Pialotta

Pialotta

23 augusti 2007 19:02

Härliga foton du satt in här och ger de inte energi till dina besökare så ges det inget:-)
Rönnbär så vackra.. de har jag inte fotat ännu.
Visst har hösten mycket vackra färger och snart ser vi guldstänk över allt. Jag är en höstmänniska, bara det inte blåser och busregnar.. Luften känns lite högre och då mår jag bra.
Så vackert du har med hyllorna här som bakis:-)
Ha de gott och hoppas någon annan kan ge dig lite fler tips.. annars är tända ljus en ljusenergipunkt och musik naturligtvis:-) Finns några tips på Kafferasten nu.
Kramkram

http://kafferasten.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

23 augusti 2007 20:31

Tack för bilden på den vackra blomman - kan den annat än ge glädje.. som i sin tur ger energi! Tack snälla vännen...!

Alla behöver vi ljus, energi och lugn och ro för att orka... men ibland så tar alla viktiga "måsten" så stor plats att vi glömmer detta! Och till slut så orkar man inte ens sitta ner och njuta av nuet..! Något är fel.. för vi är så många som lever så!! Men som du sa.. en extra flexdag kanske vore nåt! Det vore kanske ett bra sätt för dig att stressa mindre - och på så sätt kunna njuta mer av här och nu..?

Att mysa med ljus och lyktor är ett bra sätt att "kura skymning", tycker jag! Du vet "Förbanna inte mörkret - tänd ett ljus".. !

Ha det så ljust du ändå kan..

Många varma kramar..


http://himlastigen.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

24 augusti 2007 08:02

Vilken vacker blomma. Den fick mig att piggna till lite faktiskt.
Hoppas att du får en skön och lugn helg
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

24 augusti 2007 10:05

Vacker blomma. Nu går det sakta mot höst. Luften är sval, och man kan känna den där speciella känslan att sommaren går in i sin viloperiod. Den lämnar över till hösten!

Tända värmeljus är nu tiden vi har framför oss. Den är lika välkommen iallafall för min del. Jag älskar hösten med allt vad det innebär. Allt lägger sig till ro, löven faller från sitt fäste. Färgerna skiftar och solen står i ett speciellt läge på sin himmel!

Önskar Dig en fin helg!

http://ericha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bergis

24 augusti 2007 18:56

Ja det är underbart när man börjar känna att höstluften kommer, snart får vi nog allt pälsa på oss ordentligt. Men än så länge skiner solen varmt om dagarna så det är väl bara att njuta av det åxå, även om det är varmt. Snart sitter vi med adventsljusstakarna och mörkret och längtar tillbaka till den varma sköna sommaren. Tänk, aldrig får man vara nöjd... Ha det gött!

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

24 augusti 2007 20:21

Hoppas du hittar lite energi. Ha en trevlig kväll och skön helg!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
tussegumman

tussegumman

25 augusti 2007 11:07

helga: Ja en resa till värmen skulle inte vara helt fel varje år så att man var garderad ett antal soltimmar. Ha det gott/Kram Tussegumman
Millis: Jag hoppas att jag har chans att återhämta mig under helgen och "ladda batterierna" Ha det gott Kram Tussegumman
Maria: Tack Maria jag hoppas jag finner balansen igen! Ha det gott/Kram Tussegumman
Eva S: Det är nog bra att stanna upp ibland och bara vara att strecka en kväll i veckan för bara vara tid! Ha det gott/Kram Tussegumman
Pialotta: Tack! Vill dela med mig av mina bilder till er! Det är viktig att njuta av allt vackert naturen ger! Tack för alla goda tips! Ha det gott/Kram Tussegumman




http://tussegumman.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

25 augusti 2007 11:18

Elisabeth: Tack själv Elisabeth! Jag har tagit ut en extra flexdag på fredag som kommer, då skall jag och mannen ta oss en tredagars tur och ta hand om varandra. Det behövs i detta stressade schema! Ha det gott/Kram Tussegumman
Nena: Tack visst är den fin kunde inte motstå att fota denna blomma vid en parkbänk! Ha det gott/Kram Tussegumman
Erika: Ja visst är hösten fin om man bara kunde lära sig att stanna upp och hinna se höstens växlingar och bara vara! Ha det gott/Kram Tussegumman
Bergis: Ja visst går det skrämmande fort så nu får man ta vara på den vackra hösten och tanka energi! Ha det gott/Kram Tussegumman
Nina på Johangården: Tack Nina jag skall försöka hitta andningshål då och då! Ha det gott/Kram Tussegumman



http://tussegumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussegumman - 27 oktober 2007 19:08

Jag har bytt blogg kära vänner! Det var för segt! Jag har ordnat så att alla kan göra inlägg! Välkommen till min nya blogg nedan/Kram Tussegumman    Tussegummans nya blogg på blogspot.com ...

Av Tussegumman - 26 oktober 2007 10:10

Vi har tagit en dag ledigt jag och mannen och skall bara vara! Den senaste tiden har varit så extremt intensiv så vi sa båda i mun på varandra att nu får det vara nog! Äta och gott och bara vara står på programmet idag! Jag önskar er alla mina vänner...

Av Tussegumman - 25 oktober 2007 10:12

Jag har inte skrivit på ett par dar nu det har varit så otroligt mycket på både dagar och kvällar. I kväll skall vi på info möte på 16-åringens nystartade gymnasium. Det är viktigt att vi går på den infon. Jag har många frågor den saken är klar.  Nu ...

Av Tussegumman - 20 oktober 2007 19:32

Vad vore livet utan blommor!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards