Direktlänk till inlägg 25 juni 2007

Hur ofta mår du dåligt?

Av Tussegumman - 25 juni 2007 20:26

I dag har vi diskuterat utbrändhet på jobbet och har jobbat lite med enkäter för att ta oss an problemet. En av frågorna har jag lagt ut här så svara gärna! Det är viktigt att mota Olle i grind heter det ju och vi arbetar ständigt med att hålla dessa frågor levande! Det gäller att ta hand om sig medan tid finns....

 
 
Filifjonkan har klickat i

Filifjonkan har klickat i

25 juni 2007 21:46

Godkväll på dig.
Ja jag har svarat på enkäten. Just nu är det lite lågt men det beror på att min lillebror hastigt och oväntat gick ifrån oss.Suckar begravning på onsdag annars var det inga problem. Det spöregnar i Småland just nu inte måttligt heller. Ser illa ut för i morgon med ang regnet,Skall kika på din kissekatt nu

http://filifjonkan-se

 
Millis

Millis

25 juni 2007 21:58

Jättebra initiativ! Det är en sån lång och svår väg att ta sig tillbaka efter utbrändhet, så det är viktigt att kunna sätta stopp innan det har gått för långt.

http://millis.bloggagratis.se

 
EVA

EVA

25 juni 2007 23:30

Det är SÅ viktigt att ta tag i problemen och inte vänta ut dem för länge...
Det är en lång väg tillbaka om man jobbat på lite för länge och då är det viktigt att det tas på allvar av alla runt omkring en !!!
Tack för dina besök hos mig !
KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

25 juni 2007 23:59

Hallo=)

Jag kan tyvärr inte säga nått exakt...Ibland är det en gång i veckan ibland är det varje dag under en period...sen kan det ibland gå flera månader o man mår kalas bra.
(säger en som har lyckats ta sig igenom den där hårda väggen och hittat ljuset)

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Tussegumman

Tussegumman

26 juni 2007 13:22

Filifjonkan: Vad otroligt sorgligt med din lillebror. Hoppas du har har människor runt dig som stöttar. Jag skall tänka extra på dig på onsdag! Skönt att vi kan stötta varandra på bloggen och bearbeta olika saker som händer i livet. Ha det gott Tussegumman

Millis: Det känns viktigt att ta upp det så att man kan bromsa tid. Det går med 120 in i väggen men det tar en otroligt tid att komma tillbaka, jag vet!!Ha det gott/Tussegumman

Eva: Jag håller med dig det är viktigt att tas på allvar men nu börjar väl folk se att detta har blivit en "folksjukdom" Ha det gott Tussegumman

Kärleksdravel: Här har du en till som har fått en ny chans och kommer aldrig snudda vid det igen. Man får inte så många chanser här i livet så nu har jag verkligen blivit bevisad om vad som är viktigt i livet.Ha det gott/Tussegumman



http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Anki

Anki

26 juni 2007 21:40

Jag har svarat. För nästan tre år sedan fick jag diagnosen utmattningssyndrom. Nu jobbar jag 75% och tror inte att jag någon mer gång ska jobba 100%.

http://ankitankar.blogg.se

 
Arga Mamman

Arga Mamman

26 juni 2007 22:00

Har också diskuterat utbrändhet idag... Tycker att det är så otroligt många människor som mår så väldigt dåligt. Någonstans måste vi ju göra "fel" i vårt samhälle då vi har så många som inte orkar mer. Kanske är det allt brus och alla intryck omkring oss som bidrar? All information som flödar som hjärnan måste ta till sig... Kraven är i alla fall många och stora. Känner själv att jag ofta ligger med huvudet precis över vattenlinjen - och tur är väl det. Än har jag inte behövt kippa efter andan!

Kram!

http://www.argamamman.blogspot.com

 
kicki

kicki

28 juni 2007 20:49

Uträndhet är snart en folksjukdom...alla har för stora krav på sej och andra..
kramis kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Tussegumman

Tussegumman

28 juni 2007 21:20

Anki: Det viktigaste är att vi har kommit tillbaka till livet att vi kommit så långt som att vi klarar arbeta 75% är väl helt okey. Ha det gott och ta hand om dig/Tussegumman

Arga Mamman: Jag håller med dig jag tror ochså att det uppdrivna tempot och ständiga informationsflödet tillslut blir för mycket för oss. Vi kan inte ta in mer helt enkelt. Men att ständigt planera ett andningshål är nog räddningen att man får regelbunden paus.Att ha en kväll i veckan som sin kväll t ex. Ha det gott/Tussegumman

Kicki: Ja det är skrämmande hur många som lider av just utmattningsdepression och hjärnstress i vårat samhälle. En vän till mig drabbades. Plötsligt när hon satt i bilen kom hon inte ihåg vart hon skulle åka, visste hon inte hur hon skulle lägga in växeln allt tog bara slut. Hon drabbades av hjärnstress och orkade inte göra något på tre månader efter denna händelse. Hon blev alldeles handlingsförlamad. Ha det bra/Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis..se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussegumman - 27 oktober 2007 19:08

Jag har bytt blogg kära vänner! Det var för segt! Jag har ordnat så att alla kan göra inlägg! Välkommen till min nya blogg nedan/Kram Tussegumman    Tussegummans nya blogg på blogspot.com ...

Av Tussegumman - 26 oktober 2007 10:10

Vi har tagit en dag ledigt jag och mannen och skall bara vara! Den senaste tiden har varit så extremt intensiv så vi sa båda i mun på varandra att nu får det vara nog! Äta och gott och bara vara står på programmet idag! Jag önskar er alla mina vänner...

Av Tussegumman - 25 oktober 2007 10:12

Jag har inte skrivit på ett par dar nu det har varit så otroligt mycket på både dagar och kvällar. I kväll skall vi på info möte på 16-åringens nystartade gymnasium. Det är viktigt att vi går på den infon. Jag har många frågor den saken är klar.  Nu ...

Av Tussegumman - 20 oktober 2007 19:32

Vad vore livet utan blommor!

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig, för att du skall kunna stressa av!
 Promenader
 stavgång
 simning
 massage
 meditation
 reflektion
 styrketräning
 spinning
 motionsträning
 Böcker
 musik
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards